Tionde plats i TV kvalet i Vi i femman

De har dominerat den uppländska kampen i Vi i femman, men det blir ingen riksfinal för Uppsävjaskolans 5B. Klassen kom på 10:e plats i det stora tv-kvalet med lag från hela Sverige.

Knappt hade krutröken efter den jämna och tajta Upplandsfinalen mot Bergaskolans 5A i tisdags lagt sig förrän Uppsävjaskolan gav sig in i en ny Vi i femman-match. Jesper och Ellen svarade på frågorna, och hela klassen hjälpte till i momentet dagens grej.

25 klasser möttes samtidigt i det stora kvalet till den tv-sändafinalen. Uppsävjaskolan tog totalt 56 poäng, klassen blev femte bästa klass i momentet webbspelet. Det räckte inte till en finalplats, tyvärr, men klassen var glad ändå! De är ju faktiskt den smartaste femman i Uppland.

8 februari 2016