Konstgruppen

Uppsävjaskolans konstgrupp, som består av sex stycken elevrådsrepresentanter från åk 4 och Rosario samordnare, Keith vaktmästare, Katarina rektor och Karin förskollärare har haft sitt första möte.

Andreas Nordh Hansson som är assisterande konstintendent satt redo med penna och block och skrev ner massor av goda ideer från eleverna. Dessa tankar ska hjälpa honom att plocka ihop lämplig konst som ska hängas på skolans väggar efter renoveringen. Eleverna hade många goda idéer om vad som skulle finnas med på konstverken – djur, fotbollar, basketbollar, växter, Harry Potter, dans alltså mycket hämtat från elevernas omvärld.

Konstgruppen ska vid nästa träff åka till konstmuseet på Slottet och titta på det som Andreas valt. Vi får då chansen att diskutera med honom om vi tycker att det är ett bra urval. Denna konst lånar man bara. Spännande!

17 november 2016